(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

קמינו דה סנטיאגו - דרך הפורטוגז

מסלול אדיר שמתחיל בליסבון בירת פורטוגל ומסתיים בסנטיאגו דה קומפוסטלה שבצפון ספרד

תאריך הטיולMay 2013
משך הטיול20 ימים
עונה מומלצתאפריל-אוקטובר

קמינו דה סנטיאגו - דרך הפורטוגז

הקמינו דה סנטיאגו הינו מסלול מוכר ומתויר מאוד (לרוב ע"י אוכלוסייה נוצרית, אבל לא רק).
משמעות השם זה דרך סנטיאגו. סנטיאגו היה אחד משליחיו של ישו ולפי האמונה הנוצרית הוא קבור בסנטיאגו דה קומפוסטלה שבצפון ספרד.
הקמינו דה סנטיאגו הוא שם כולל להרבה (מאוד) מסלולים שמתחילים בכל מיני נקודות באירופה (ספרד, צרפת, פורטוגל, איטליה..) ומסתיימים כולם בכנסייה הראשית שבסנטיאגו.
החברים שאיתם צעדתי ואני בחרנו ללכת במסלול שמתחיל בפורטוגל ומסתיים בספרד. זה לא המסלול הכי מתויר (הקמינו פרנסס שמתחיל בצרפת הינו הכי מתויר), אבל המעבר דרך פורטוגל נראה לנו מעניין.
תווי הדרך לא קשה, אבל הכל תלוי בכמה ק"מ הולכים כל יום. המסלול הוא סה"כ 615 ק"מ. אז הכל תלוי בקצב, אפשר לסיים את המסלול בשלושה שבועות ואפשר גם בחודש.
מה שיפה בכל המסלולים של הקמינו דה סנטיאגו זה שכולם מסומנים לכל אורך הדרך בחץ צהוב או בסימן של צדפה. הסימונים בקמינו פורטוגז קצת פחות בולטים/קיימים כי זה מסלול שרק בשנים האחרונות התחילו לתחזק...אבל מרגע שהגענו לפורטו (צפון פורטוגל) הדרך הייתה ברובה מסומנת.
מה שכלכך מיוחד בקמינו דה סנטיאגו (לא משנה איזה מסלול בחרת ללכת) זה שיש הכרה במסלול הזה. לפני שאתה מתחיל את המסלול (ספציפית אני בליסבון) אתה הולך לכנסייה הראשית ואתה מקבל סוג של פספורט, שאתה מחתים בכל כנסייה והוסטל/אכסנייה שאתה עובר בדרך. ואז כשאתה מגיע לסנטיאגו דה קומפוסטלה (היעד הסופי) אתה הולך למשרדים הראשיים של המסלול, שם הם בודקים שבאמת הלכת (ברגל!) את המסלול, ואז אתה מקבל את הקומפוסטלה (Compostela), שזאת תעודה שמאשרת שבאמת הלכת את המסלול.
הקמינו פורטוגז כאמור הינו מסלול קצת פחות מתויר ומליסבון עד פורטו (צפון פורטוגל) פגשנו בערך 6 מטיילים. שזה ממש קצת. מפורטו המסלול יותר מסודר ומפורסם, ככה שכמות המטיילים עלתה בהתאם. כשהגענו לסנטיאגו דה קומפוסטלה חטפנו שוק מכמות המטיילים שהיו שם. זה היה מדהים לראות איך סנטיאגו משמשת כמקום מפגש לכל כך הרבה מטיילים ואיך העיר הזאת מתבססת על המטיילים שמגיעים.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

המסלול עצמו ועוד

המסלול מדהים והוא עובר בכפרים קטנים, בשדות, בערים גדולות.... והוא מישורי ברובו.
לא נהוג לישון בטבע, אלא באכסניות/הוסטלים/אלברגס. שוב, כמו בסימון שבילים ובמטיילים, לפני פורטו הפורטוגזים פחות מורגלים לעניין "הקמינו" אז מחיר ההוסטלים גבוה יותר והתנאים טובים יותר (שתי מיטות זוגיות בחדר ב15 יורו בערך), ומפורטו רואים יותר אלברגס (חדר גדול עם 30-50 מיטות קומותיים ב5 יורו).
מבחינת אוכל במסלול, כל כמה ק"מ עוברים בכפרים ובערים קטנות/גדולות, אז שם עצרנו לארוחת בוקר/צהריים או שקונים יום לפני פריסה של לחם וגבינות/פסטרמה ועוצרים במהלך הדרך. כשמגיעים לעיר/כפר שישנים בו אז או שאפשר לבשל בהוסטל/אלברגה ואז זה יכול להיות יותר זול או שיוצאים לארוחת ערב בחוץ. לפעמים היינו ממש גמורים אז היינו עוצרים לארוחת ערב לפני שהיינו מגיעים להוסטל ואז מגיעים להוסטל, מתקלחים והולכים לישון.
ממש כדאי לנצל את העובדה שעוברים בכל הכפרים הקטנים כדי לאכול את האוכל המקומי ולראות קצת את המקומיים. העם הפורטוגזי (וגם הספרדי שפגשנו) הם סופר נחמדים ואדיבים!
שווה לתת אקסטרה יום בליסבון לפני שיוצאים למסלול, ולפחות יום אחד בסנטיאגו אחרי שמסיימים. יש חבר'ה שממשיכים עוד יומיים-שלושה עד לפיניסטר (עד האוקיינוס) אבל אנחנו היינו גמורים ושבורים אז עצרנו בסנטיאגו.
חווית הקמינו היא חוויה ממש אינטנסיבית, ולנו היה דד ליין שחייב אותנו להגיע לסנטיאגו בתאריך מסוים, אז הלכנו סביב ה-30 ק"מ ביום. אבל ממש כדאי ללכת בקצב שלכם ולא לרוץ...
הקמינו ממש מפורסם בצפון פורטוגל ובספרד, והמקומיים ממש העריכו אותנו שאנחנו הולכים אותו, אז יצא לנו לישון במקומות בחינם או לקבל ארוחות בחינם או לישון בחינם אצל מכבי האש (עניין נפוץ בקמינו)..מה שממש הוסיף לחוויה.
לא משנה איפה מתחילים ללכת, הקמינו דה סנטיאגו זה מסלול מיוחד ושונה מכל מסלול אחר...

טיפים

  • לקנות ספר עם מפה והסיפור דרך כדי למנוע טעויות בדרך
  • מומלץ להביא ציוד רפואי בסיסי שכולל משככי כאבים וציוד לטיפול ביבלות

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )