טרק מעגלי של 4 ימים בפירנאים

בשמורת איגוואסטורטס שבפירנאים יש מגוון גדול מאוד של טרקים אפשריים, אנחנו רצינו לעשות טרק של 4 ימים ושיהיה מעגלי, וזו האופציה הטובה ביותר שמצאנו! עכשיו, אנו שמחים לחלוק את המידע עם עוד אנשים :)

תאריך הטיולSeptember 2017
עונה מומלצתהעונה המומלצת לטייל בשמורה היא בין יוני לספטמבר, כאשר יולי - אוגוסט הן עונות השיא. אנחנו טיילנו בחודש ספטמבר. ספציפית לנו היה מזג אוויר מעולה, אך זהו חודש עם מזג אוויר שיכול להיות הפכפך, עם זאת, יש הרבה פחות מטיילים.

הגעה לאספוט והכנות לטרק

שכרנו רכב בברצלונה ונסענו לEspot (נסיעה של 3.5 שעות ללא עצירות). העיירה קטנה ומקסימה ומאוד נחמד סתם לשוטט בה. כשהגענו, הלכנו לtourist information להתייעץ ולהיסגר סופית על המסלול, עשינו קניות של אוכל וסגרנו את הבקתה ללילה הראשון.
*קניות אוכל לטרק - יש בעיירה שני מינימרקטים קטנים שניתן להצטייד בהם. אם רוצים סופר קצת יותר גדול, יש במרחק 20 דק' נסיעה בעיירה Esterri.
*אם חסר ציוד לטיול, יש חנויות טיולים (קצת יקרות), צריך לשים לב לשעות הפתיחה שלהן.
*Tourist information - ממוקם בכניסה לעיירה ומומלץ להיכנס ולהתייעץ על המסלול ומזג האוויר (במיוחד אם מטיילים בעונות קצה).

יום 1 - אספוט > אסטני לונג

קמנו בבוקר, ובשעה 9:00 לקחנו ג'יפ לאגם מאוריצי (5 יורו לאדם, 20 דק'), הג'יפים מגיעים עד לאגם, ומשם מתחילים את הטרק. החלטנו לאגף את האגם מצפון כדי להגיע לעוד מפל, אגם ונקודת תצפית על אגם מאוריצי (מאריך בערך בשעה וחצי אבל מומלץ ביותר!!). משם המסלול מתחבר בחזרה לדרך הישירה המחברת בין מאוריצי לאסטני לונג. לאחר נקודת החיבור מתחילים עלייה יחסית מתונה ובשיאה יש פיצול הלוך חזור לעוד נקודת תצפית (בערך 20 דק הליכה לכל כיוון) - גם מאוד מומלץ! מכאן, מתחילים לרדת דרך נוף מהמם עד לבקתת אסטני לונג.
סה"כ היום ארך 8 שעות (כולל עצירות לצהריים, פק"ל קפה וצילומים).

יום 2- אסטני לונג > קולומינה

התחלנו את היום ב8:30 בבוקר, בעלייה יחסית מתונה ואז הליכה מישורית על צלע הר עם תצפיות יפות על אגמים, ועד להגעה לשפת אגם יפיפה שמאוד מומלץ לעשות שם עצירה. משם מתחילים את העלייה לפס (לנו היה קצת שלג למעלה). מהפס, מתחילים ירידה (שמתחילה קצת תלולה) ועוברת דרך עוד אגמים נהדרים עד לבקתת קולומינה.
זה היה היום הכי ארוך שלקח לנו 10 שעות (ברוטו) עד לבקתה. השעתיים האחרונות ארוכות במיוחד, אבל בסוף מגיעים :) ובקתת קולומינה ממש שווה את זה! בקתה חדשה עם נוף מהמם וצוות מקסים!

יום 3 - קולומינה > ג'וסף מריה בלאנק

היום מתחיל בשתי עליות יחסית תלולות אך די קצרות, ומשם כל הדרך (פחות או יותר) ממשיכה בירידה עוצרת נשימה מלאה בנופים קסומים ומקומות נחמדים לעצירות.
בקתת ג'וסף מריה בלאנק (או פשוט ג'ים בלאנק) נמצאת בלב אגם מהמם, יש בה הרבה פינות ישיבה כיפיות מסביב ולכן מומלץ להגיע יחסית מוקדם כדי להספיק ליהנות מהבקתה וסביבתה.
סה"כ הליכה ברוטו - 6.5 שעות.

יום 4 - ג'ים בלאנק > אספוט

קמנו בבוקר די באיזי, ומשם התחלנו לרדת בחזרה לאספוט. כל הדרך בירידה קלילה שאורכת 2.5 שעות. הכניסה לעיירה עוברת ממש דרך הבתים.
*מומלץ לסיים ישירות במסעדת בורגרפלאץ שבכניסה לאספוט - מסעדת המבורגרים מצויינת ואחלה סיום לטרק! :)

• הזמנים שמתוארים במפות ובשלטים שלהם לא היו ריאליים עבורינו. לדוגמה היום השני כתוב שלוקח 5.5 שעות ולנו לקח 10 (ברוטו) שבמהלכן עשינו 2 עצירות לפק"ל קפה, עצירה לצהריים ועוד כמה הפסקות לתמונות. כדאי לקחת בחשבון בתכנון הימים (בעיקר פסיכולוגית).
  • חשוב לבדוק מזג אוויר לפני היציאה לטרק. אנחנו עשינו את הטרק בסוף ספטמבר (והיה מזג אוויר מושלם!) אבל קצת לפני וקצת אחרי ירדו שלגים והפסים היו חסומים (ומסוכנים למעבר).
  • בכל מקרה, מומלץ להצטייד בבגדים חמים מאוד!
  • הבקתות מאוד מאורגנות, יש מקלחות עם מים חמים (בתשלום 2 יורו ומוגבל לזמן של 5 דקות), שמיכות וכריות. אנחנו הבאנו פנימית של שקש, ומגבות.
  • מומלץ להזמין את הבקתות מראש (במיוחד ביולי אוגוסט). ואם לא (למשל בספסטמבר), מומלץ לפחות להזמין כל בקתה לילה מראש (ניתן להזמין דרך הבקתה שישנים בה, או דרך האתר (שמצורף בקישורים, אם יש אינטרנט.. ברוב הבקתות יש, חוץ מקולומינה). בזמן שטיילנו הבקתות היו די מלאות.
  • מבחינת אוכל - אנחנו אכלנו ארוחת ערב ובוקר בבקתות, ובשביל הצהריים הצטיידנו מראש בסופר. (המלצה חמה - לקנות מרקים בשקית ולהכין בצהריים!) *ניתן להזמין מנת פיקניק מהבקתה ולקחת לצהריים - לרוב מכילה 3 ראפים עם גבינה / חזיר / שוקולד, חטיף אנרגיה, פרי ומיץ.
  • אחרי הטרק, המשכנו לעיירה סאן סבסטיאן (4.5 שעות נסיעה מאספוט) - שם עשינו 3 ימים. העיירה פשוט מופלאה - סיום נהדר ומומלץ לטיול! טסנו חזרה לארץ מבילבאו (שעה נסיעה), עם קונקשין. שם גם החזרנו את הרכב ששכרנו וכך חסכנו את הנסיעה חזרה לברצלונה.