(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טרק הלנגטנג, גוסייקונדה והלמבו

תאור אינפורמטיבי של טרק הלנגטנג, גוסייקונדה והלמבו

תאריך הטיולOctober 2013
משך הטיול9 ימים
עונה מומלצתאמצע מרץ עד אמצע מאי ואמצע ספטמבר עד אמצע נובמבר

טרק הלנגטנג, גוסייקונדה והלמבו

להלן תאור הטרק לנגטנג, גוסייקונדה והלמבו . הטרק אמור לקחת 13 ימים לפי הפרוט הבא :

Day 01 : Drive from Kathmandu to Syabrubesi(1610m) by Bus. 7 hours driving.
Day 02 : Trek from Syabrubesi to Lama hotel (2480 m.) Walking 5:30 hours.
Day 03 : Trek from Lama Hotel to Langtang village (3541 m.) Walking 5 hours.
Day 04 : Trek from Langtang village to Kyangjin Gompa (3830 m.) Walking 2:30 hours.
Day 05 : Hiking upto Chorkari ri(5050m) and back to Kyangjn Gompa. Walking 5:30 hours.
Day 06 : Trek down to Lama hotel (2480 m.) Walking 6 hours.
Day 07 : Trek from Lama hotel to Thulo Syabru (2200 m.) Walking 5:30 hours.
Day 08 : Trek from Thulo Syabru to Sing Gompa (3580 m.) Walking 5 hours.
Day 09 : Trek from Sing Gompa to Gosainkunda (4381 m.). Walking 5:30 hours.
Day 10 : Cross over the Lauribina pass (4600 m.) descend to Ghopte (3420 m.) Walking 6:30 hours.
Day 11 : Trek from Ghopte to Kutumsang(2540m) Walking 5:30 hours.
Day 12 : Trek from Kutumsang to Chisopani (2110m) Walking 6 hours.
Day 13 : Trek from Chisopani to Sundari jal and drive by car to Kathmandu for half an hour. Walking 4 hours and driving for half an hour

זה מסלול הגיוני מאוד בקצב הליכה נורמאלי .

אני עשיתי את המסלול ב- 9 ימים . יצאתי לטרק הזה ישר אחרי שגמרתי את טרק ה-Everst Base Camp כולל הליכה מ- Jiri והייתי בכושר טוב . בנוסף, רציתי לחסוך ימים כדי להספיק לעשות רפטינג לפני החזרה לארץ . הצלחתי לחסוך מספיק ימים כדי להספיק את הרפטינג של השלושה ימים, אבל הרפטיג התבטל בגלל מזג אויר גשום וקר שהיה במשך כ- 4 ימים בכל נפאל בדיוק בזמן הזה .

למי שאין 13 ימים ורוצה לעשות את הטרק מהר (ולא להסתפק בחלק מהטרק, ז"א לעשות רק את הלנגטנג או רק את טרק האגמים), להלן פרוט המסלול .
אני טיילתי לבד, ללא פורטר . אין בעיה למצוא את הדרכים . כמעט תמיד יש את מי לשאול על כיוון ההליכה, והדרך ברורה ברובה .
אפשר לעצור בכפרים לכל אורך הדרך ולהאריך (או לקצר) את הטרק כל אחד לפי הכושר הגופני וקצב ההליכה המתאים לו .

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום 1

נסיעה מקטמנדו לכפר Shyapru . נסיעה של כ- 8 שעות בכביש צר ומשובש ברובו .

יום 2

הליכה מ- Shyapru (1,610 מטר) לכפר Langtang (3,541 מטר) . זו עליה ארוכה וקשה של כ- 1,900 מטר ביום אחד .

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום 3

הליכה מ- Langtang לכפר Kyanjing Gomba (3,830 מטר) . הליכה לא קשה של כשעתיים . השארתי את התיק הגדול בגסט האוס ועליתי להר Kyanjing Ri . יש את הפסגה הנמוכה שרואים מהכפר, אבל כדאי מאוד לעלות גם לפסגה היותר גבוהה, שאותה לא רואים מהכפר . הליכה של עוד כחצי שעה לכל כיוון .

יום 4

עליה לפסגת הר ה- Cherko Ri (כ- 5,000 מטר) . העליה להר תלולה ודי קשה, אבל הנוף מהפסגה יפה מאוד ושווה את המאמץ .

יום 5

הליכה מ- Kyanjing Gomba לכפר Tulo Syabru . יום הליכה די ארוך וקשה, מפני שיורדים מ- Kyanjing Gomba בגובה 3,830 מטר עד ל- Poiro שבגובה כ- 1,670 מטר, ירידה של כ- 2,150 מטר ואז עולים ל- Thulo Syabru שבגובה 2,210 מטר . מ- Poiro יורדים עוד קצת כ- 15 דקות הליכה עד שמגיעים לפניה שמאלה ומתחילים לטפס בשביל תלול דרך הסבך של היער עד לבית תה של משפחה שגרה בבדידות . משם ממשיכים עד גשר תלוי יפה מאוד מעל נהר . אחרי הגשר יש לפנות ימינה למטה .

אני הגעתי לגשר בערך ב- 17:00, ולא היה את מי לשאול לאיזה כיוון יש לפנות . אין שלט ולא מסומן לאן צריך לפנות, ובשני הכיוונים הדרך לא ברורה . אחרי התלבטות, החלטתי לפנות שמאלה, ועליתי בהר בעליה תלולה מאוד וקשה (מפני שזו לא הדרך) . בסוף הגעתי לכפר, אין כל כך אפשרות ללכת לאיבוד . אבל סתם הארכתי את ההלכה בחצי שעה לפחות, בעליה קשה ומפרכת מאוד בסוף יום הליכה ארוך וקשה גם ככה .

יום 6

הליכה מ- Thulo Syabru (2,210מטר) ל-Gosaikunda (4,381 מטר) . יום הליכה ארוך וקשה . עולים כ- 2,160 מטר . אני הלכתי דרך Mucharka . זה קיצור דרך שבעיקר מקומיים הולכים בו . הרוב המוחלט של התיירים הולכים דרך Foprang Danda ו- Sing Gompa וגם נשארים לילה ב- Sing Gompa .

אם רוצים ללכת דרך Mucharka , עולים בעליה מ- Thulo Syabru עד שמגיעים לבית תה . זה בית התה הראשון אחרי היציאה מהכפר Thulo Syabru , וכולם עוצרים לנוח בו, מפני שהעליה עד אליו תלולה מאוד וזה המקום הראשון שאפשר לשבת לנוח בו (לא חייבים לקנות כלום בבית התה) . הפניה לכיוון Mucharka ממש מתחת לבית התה הזה . תשאלו את הבחורות בבית התה והן יראו לכם את הדרך . לא כל הפורטרים והמדריכים המקומיים מכירים את הדרך הזו, כך שאם אתם שואלים והם לא יודעים אל תתפלאו .

בהתחלה הולכים בצמוד לבתים של משפחות שגרות על צלע ההר, אז אפשר לשאול על Mucharka וההמקומיים יכוונו אתכם . אחר כך יש ללכת לפי השביל ועקבות נעליים של אנשים שהלכו שם, עד שמגיעים לשביל ברור שמגיע ל- Mucharka .
Mucharka עצמה זה בסך הכל שני בתי תהגסט האוסים מבודדים על צלע ההר . משם ממשיכים לעלות בהר בעליה תלולה עד כפר קטן של 2 – 3 גסטהואוסים (לא מסומן במפה שלי) וממנו עוד כ- 300 מטר (בגובה) עד Laurebina Yak שגם הוא כפר של כשלושה גסט האוסים . מ- Laurebina Yak עולים בעליה תלולה מאוד עד הסטופה הלבנה בראש ההר ומשם הדרך יחסית קלה עד Gosaikunda . כאמור, זה יום הליכה ארוך וקשה .

יום 7

בבוקר טיול קצר לאגמים מתחת לגסט האוסים ב- Gosaikunda , והליכה עד Pass Thadepati (3,690 מטר) . הליכה ארוכה ודי קשה . מ- Gosaikunda עולים כ- 300 מטר בעליה מתונה עד לפס ומתחילים לרדת עד Phedi . מ- Phedi הדרך די קשה מפני שיש הרבה עליות וירידות (תפירות) עד Pass Thadepati .

יום 8

הליכה מ- Thadepati Pass ל- Thankune Banjyang (כפר קטן מתחת ל- Chipling ) . מ- Thadepati Pass (3,690 מטר) עד Gul Bhanjyang (2,130 מטר) כל הזמן הולכים בירידה שרובה תלולה מאוד . מ- Gul Bhanjyang מתחילה עליה ארוכה מאוד (לא תלולה) עד שפתאום מתחלה ירידה תלולה מאוד (לא ארוכה) עד Chipling (2,170 מטר) . מ- Chipling יורדים עוד כחצי שעה עד Thankune Banjyang .

יום 9

הליכה מ- Thankune Banjyang עד Sundarijal , ונסיעה באוטובוס לקטמנדו . ביציאה מהכפר Chisapani יש נקודת ביקורת של הפרמיטTIMS . יש פניה ימינה בשביל, ומולה מבנה קטן שבו יושב החייל . יש לפנות ימינה, ולרדת בירידה . אחרי כ- 15 דקות יש פניה שמאלה (אין שילוט) לשביל צר שמטפס בהר די הרבה עד לפס, ומשם יורדים בירידה די תלולה ל- Sundarijal .

לפני Sundarijal (קצת אחרי סכר על נהרנחל) יש נקודת ביקורת שבה יש לשלם 250 רופי למעבר . מנקודת הביקורת הזו יורדים עד תחנת האוטובוס לקטמנדו . פשוט מגיעים לרחבה שיש בה כמה אוטובוסים . נסיעה לקטמנדו עולה 60 רופי .

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )