(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טרק ה-Markha Valley

טרק יפה במיוחד של 6 ימים בעמק המרקה, המשלב נופים שונים ומגוונים וחוויה אותנטית מדהימה

תאריך הטיולJune 2014
משך הטיול6 ימים
עונה מומלצתיוני - ספטמבר

מידע כללי

הטרק עובר בין כפרים קטנים בעמק המרקה, בהם ניתן להתארח ולישון בבתים של המקומיים (מה שמכונה "הום סטיי"). מקובל לסכם מראש על מחיר עבור הלינה וכל הארוחות (כולל א. צהריים ארוזה ליום שלמחרת) – לרוב 800 רופי לאדם.
רוב ההליכה היא ליד נחל יפיפה עם מים זורמים, ובשבילים יחסית ברורים. ביום האחרון של הטרק חוצים פס גבוה (5,200 מ') ויש להסתגל לגבהים מבעוד מועד.
אנחנו טיילנו בתחילת העונה, היו מעט מטיילים והיה מקום פנוי בכל הכפרים. בשיא העונה (יולי – אוגוסט) עלול להיווצר עומס בהום סטיי (במיוחד ב-Nimaling), וכדאי לשקול להביא אתכם אוהל משלכם.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

דרכי הגעה

הגענו לטרק באוטובוס מקומי מלה. נכון לכתיבת שורות אלה, האוטובוס יוצא בימים ראשון ורביעי בשעה 9:00 בבוקר מהתחנה המרכזית החדשה, ומחירו 100 רופי לאדם. את הכרטיסים קנינו במהלך הנסיעה (אין אפשרות להזמין מראש). אופציה אחרת היא להזמין הסעה דרך סוכנות טיולים בלה, במחיר של 2,800 רופי לרכב.
ירדנו מהאוטובוס בתחנה האחרונה כ-5 ק"מ אחריי הכפר צ'ילינג (Chilling), בנקודת המפגש עם נהר הזנסקר בה הדרך פשוט נגמרת. הנסיעה ארכה כ-3 שעות.
אוטובוס משאנג סומדו (Shang Sumdo) חזרה ללה יוצא בימים שני וחמישי בבוקר. אפשר גם להזמין הקפצה מסוכנות טיולים בלה במחיר של 2,000 רופי לרכב. אנחנו הגענו לשאנג סומדו והזמנו הסעה ישירות מאחד המקומיים שפגשנו.

יום 1: מ-Chilling ל-Skiu (כ-6 ק"מ)

האוטובוס הוריד אותנו במקום שבו "נגמרה הדרך" בסמוך לנהר הזנסקר, ביחד עם קבוצת מקומיים גדולה מהכפרים. חצינו את הנהר – חלקנו בעזרת אומגה (קופסה פתוחה שנעה מעל הנהר בעזרת חבל) ואחרים על קורת מתכת של גשר עבה הנמצא בתהליכי בנייה.
אחריי שעברנו בשלום לגדה השנייה, נכנסנו לאוהל מסעדה קטן – התאוששנו מהנסיעה, נשנשנו כמה מנות של מאגי ויצאנו לדרך על שביל ג'יפים רחב בגדה השמאלית של הנחל. כעבור כמה דקות הגענו לפיצול הנחלים של המרקה והזנסקר. בגדול, בנקודה זו יש לפנות שמאלה ולטפס על הרכס. אנחנו המשכנו ישר כי חשבנו שהשביל עובר ליד הנחל. משלב זה הלכנו על נקב צר, אז הוא נעלם והמשכנו במעלה נחל המרקה – חצינו אותו כמה פעמים מגדה אחת לשנייה והערכנו שנתחבר לשביל העליון במוקדם או במאוחר. ההליכה לאורך הנחל יפה ובדרך יש בריכות מים אדירות שאפשר להיכנס אליהן (מהטובות ביותר שראינו בטרק)! בשלב מסוים ראינו נקב שעולה על הגדה השמאלית לכיוון השביל המרכזי. טיפוס קצר ותלול הביא אותנו לדרך עפר רחבה. הלכנו עליה כעשר דקות עד שהגענו לכפר הירוק סקייה (Skaya) ובו כמה בתים ואפשרות להום סטיי. המשכנו עוד כחצי שעה והגענו למבואות הכפר סקו (Lower Skiu) ולתחנת קמח הידרו-דינאמית קטנה.
הכפר המרכזי (Skiu) נמצא במרחק של 10 דקות הליכה משם, במעלה הנחל. במקום כמה אופציות ללינה, אנחנו ישנו בהום סטיי שנמצא מעט אחריי הכפר (על השביל בגדה השמאלית) והאירוח היה נהדר!
היום כולו לקח לנו כשלוש שעות – כולל עצירות, ההתברברות שלנו בנחל והטבילות בבריכות המשגעות.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום 2: מ-Skiu ל-Markha (כ-20 ק"מ)

יצאנו מהכפר על שביל צר שהולך על הגדה השמאלית של נחל המרקה. אחריי כמה דקות פגשנו בשלושה יעלים שירדנו לנחל כדי לשתות. במהלך היום השביל חוצה כמה פעמים את הנחל – לעיתים על גשר ולעיתים ברגל. כעבור 3 שעות הגענו לכפר Sara (3560 מ') ובו אוהל מסעדה ואפשרות להום סטיי. מכאן המשכנו בנחל, עברנו מספר כפרים קטנים בדרך, היה חם מאד ועצרנו בכמה פינות יפות על שפת הנחל להתרעננות!
בערך שעה לפניי הכפר מארקה (3,770 מ') הגענו לעיקול גדול בנחל ומעליו שער עם דגלים צבעוניים, ממש ליד פיצול נחלים גדול ובולט בשטח. מכאן השביל הולך בעמק וחוצה את הנחל לגדה הימנית בעזרת קורת עץ. עברנו כמה בתים ("הפרברים" של הכפר מרקה), חצינו גשר נוסף והגענו סופסוף לפאתי הכפר ולבית הספר! הכפר המרכזי נמצא בפיצול הנחלים שמעבר לשלוחה – אפשר לעלות למקדש ולרדת לכפר מצדו השני, או להקיף את השלוחה מימין.

יום 3: מ-Markha ל-Hankar Gogma (כ-10 ק"מ)

יצאנו ממרקה על הגדה השמאלית של הנחל ואחריי חצי שעה חצינו את הנחל לגדה הימנית, לא היה גשר והמים היו קפואים! כעבור שעה וחצי הגענו לכפר אומלונג (Umlung). הכפר גדול יחסית ובו אוהלי מסעדה לבנים וכמה אפשרויות להום סטיי.
משם המשכנו במעלה נחל המרקה במקטע יפה מאד, עם תצפיות על פסגות מושלגות מעל גובה 6,000 מ'! שעה וחצי של הליכה נוספת הובילה אותנו לפאתי האנקר (3980 מ') – כפר מקסים וירוק ובו הום סטיי. המשכנו כ-20 דקות, השביל עולה תחילה בערוץ ואח"כ מטפס על שלוחה משמאל, והגענו לכפר קטן ויפה מאד (Hankar Gogma).
התארחנו בהום סטיי האחרון ליד שדה גדול. היום כולו לקח לנו כ-3 שעות ואת שארית היום העברנו במנוחה במקום. אחה"צ הגיעו לחדר שלנו הילדים של המשפחה אצלה התארחנו עם בשורה מרגשת – "יש שיטפון בנחל"!! נחל המרקה זרם בעוצמה רבה במשך כל היום והזרימה השיטפונית המשיכה גם ביום שלמחרת, אם כי בעוצמה חלשה יותר כך שיכולנו להמשיך בדרכנו...

יום 4: העלייה ל-Nimaling (כ-10 ק"מ)

קמנו לעוד בוקר שמשי, אכלנו ארוחת בוקר בהום סטיי (פיתות שנאפו על המקום!) והתחלנו לטפס במעלה הנחל. אחריי כמה דקות הגענו לפיצול נחלים ובו גשר מעץ החוצה לצדו השני של נחל המרקה – לא צריך לחצות אותו, נשארים בגדה השמאלית של הערוץ. המשכנו במגמת עלייה כ-45 דקות עד שהגענו לגשר נוסף אותו חצינו לגדה הימנית. תוך מספר דקות הגענו לחניון קמפינג בו היו כמה אוהלים של קבוצות עם חמורים (Tachutse).
מהחניון השביל מתרחק מהנחל הראשי (מכאן אין יותר מקומות למלא מים עד לנימלינג). חצינו נחל קטן שנשפך למרקה ומשם המשכנו בעלייה על שביל ברור יחסית המסומן ברוג'ומים, שעולה תחילה בערוץ יבש ואח"כ על גבי השלוחה. כעבור שעה וחצי הגענו לאגם קטן שנמצא על שיא הגובה וממנו תצפית מרהיבה על האזור כולו. מכאן התקדמנו במגמת מישור וירידה, שעה של הליכה יפה ומיוחדת, עד לחניון של נימלינג.
במקום אוהל מסעדה גדול וכמה אוהלי סיירים בהם אפשר לישון. האירוח בנימלינג מעט יקר מהרגיל (1000 רופי לאדם) ופחות נדיב מזה שחווינו בהום סטיי בהם התארחנו, אבל המיקום מדהים!

יום 5: מ-Nimaling ל-Shang Sumdo דרך הפס Konmaru La (כ-18 ק"מ)

התעוררנו לבוקר מושלג בנימלינג. לקראת 7:30 השמיים התבהרו ויצאנו לדרך. חצינו גשר עץ לגדה השנייה של המרקה ומשם התחלנו לטפס כשעה וחצי לעבר הפס Konmaru La (בגובה 5,200 מ'). השביל ברור ונוח, העלייה לא קשה מדי והנופים ממנה פשוט מדהימים!
מהפס ירדנו בתלילות יחסית לעבר וואדי אדמדם שנראה לנו כמו ציור. כעבור שעה וחצי התחברנו מערוץ צדדי לנחל הראשי (נקודת מילוי המים הראשונה מאז החניון) ואיתו המשכנו כל היום. התקדמנו במורד הנחל – השביל עובר בין שתי גדותיו עם מעט "תפירות", ותוך שעה הגענו לאוהל מסעדה קטן (Chukirmo). ממנו המשכנו בערך שעתיים על שביל ברור שהולך בוואדי עד לשאנג סונדו (3,730 מ').
בכפר חמישה בתים ואפשרות להום סטיי. אנחנו ישנו בבית השני מימין (SHABO). כיוון שלא היה לנו אוטובוס ביומיים הקרובים, סגרנו עם בעל המקום על הקפצה ללה: לינה, ארוחות והסעה בבוקר שלמחרת ב-1,300 רופי לאדם.

טיפים

  • אולטרסול חובה!
  • כדאי להביא נשנושים וקצת ממרחים... ארוחת הצהריים לא תמיד מספיקה.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )