הכפרים של עמק פרוואטי

תאריך הטיולSeptember 2017
עונה מומלצתאפריל\מאי-אוקטובר

רקע

עמק פרוואטי נקרא על שם האלה ההינדית פרוואטי ובו עובר גם נהר בעל שם זהה.
הכפר המרכזי (והמשעמעם ביותר עיניי) בעמק נקרא קאסול, שהוא מעוז המטיילים הישראלים במדינת הימצ'אל פארדאש. לענק פרוואטי יש הרבה יותר להציע מרביצה ממושכת בקאסול (או רביצה ממושכת בכפרים סביבה) ולכן מומלץ לצאת לטיול רגלי בין הכפרים ולהנות מהטבע היפיפה של העמק.

יום 1: ההגעה לעמק והליכה לפולגה

ההגעה לעמק עוברת ברוב (אם לא בכל המקרים) בכפר המרכזי שלה קאסול, אנחנו הגענו לשם בג'יפ ממנאלי (2-3 שעות, 2,000 רופי לכל הג'יפ, 6 אנשים בג'יפ).
לא רצינו להשאר בקאסול יותר מידי, השארנו את התיקים הגדולים לשמירת חפצים ( 10 רופי ליום לתיק בסוכנות מול הבית חב"ד), כדי שנוכל לטייל בין הכפרים רק עם ציוד הכרחי. מקאסול ניתן לתפוס מונית לכפר בראשני המרוחק בערך 16 ק"מ מקאסול אך זוהי אופציה יקרה מעט שכן הם דורשים 800\1200 רופי ל4\5 אנשים.
למי שיש זמן וסבלנות ניתן לתפוס אוטובוס מקומי (לוקאל) מהרחוב הראשי (והכמעט יחידי) בקאסול.
העלות היא 30 רופי לאדם, הנסיעה באוטובוס המקומי היא חוויה, לטוב ולרע. האוטובוס מצועצע נורא בקישוטים ותמונות של אלים.
עולים הרבה מדי נוסעים הודים משהאוטובוס אמור להכיל. והנסיעה אורכת זמן רב של בערך כשעתיים עם הפסקות של 45 דקות ו-15 דקות באמצע הנסיעה.

כאשר הגענו לבראשני בסביבות 16:20 בצהריים התחלנו בהליכה לכיוון הכפר פולגה (PULGA) אליו ניתן להגיע רגלית בלבד. ההליכה ארכה כשעה בערך עד להגעה לכפר בדרך עוברים ביער יפה ובסכר ענקי, שכנראה נבנה להפקת חשמל וחוצים מספר פעמים את פלגי המים של הנהר על גשרונים קטנים.
כאשר הגענו לכפר מצאנו מקום בגסטהאוס FOREST VIEW חדרים בעלות של (500-700 רופי תלוי בקומה). יש בגסטהאוס מסעדה על הגג עם נוף משוגע של 360 מעלות בו רואים את פסגות ההרים המושלגים ואת היערות.
בערב לאחר שאכלנו במסעדה בגסטהאוס נשארנו לשחק בקלפים ולשתות בירות.

יום 2: הכפר קלגה ויער הפיות

בבוקר הסתובבנו מעט בכפר פולגה. נחמד מאוד סך הכל, תושבים חביבים.
לאחר מכן הלכנו לכפר הסמוך קלגה במרחק של פחות מ-2 ק"מ מזרחית לפולגה אך ההליכה אל קלגה לקחה לנו לפחות שעה, רוב הדרך בעליות, נעזערנו קצת בכפריים המקומיים שעזרנו לנו בחיוך בהכוונה.

הכפר עצמו קטן יותר מפולגה ונראה כאילו יש בו יותר גסטהאוסים מאשר בתים של מקומיים, הכפר מלא במטעי תפוחים.
עצרנו לאכול בגסטהאוס בשם RAJO האוכל ההודי היה מצויין והפיצות בינוניות.
לאחר הארוחה חזרנו עד לגסטהאוס שלנו, לקחנו פק"ל קפה ועוגיות והלכנו ליעער שעל יד פולגה הידוע בכינויו "יער הפיות".
יער מרשים ויפה עם עצים שנראים כמו סוג של עצי אשוח. הלכנו כ-20 דקות ביער עד שמצאנו מקום נחמד לישיבה והכנו קפה. היער גדול וניתן להסתובב בו שעות רבות אם מעוניינים.
חזרנו לגסטהאוס בפולגה, לארוחת ערב, בירות ומשחקי קלפים.

יום 3: הכפר טוש (TOSH)

אכלנו ארוחת בוקר בגסטהאוס בפולגה, שלמנו את החשבון ויצאנו לדרך בסביבות 11:00.
הכפר טוש אליו רצינו להגיע ממוקם מצפון לפולגה ובמרחק של בערך 4.5 ק"מ במגמת עליה.
בדרך עצרנו בכפר בארשני (BARSHINI) דבר שהאריך את הדרך ב-40 דקות בערך על מנת לברר דרכי חזרה למחרת. עם העצירה הדרך ארכה כמעט 3 שעות בדרך ראינו את הצד השני של הסכר אותו ראינו ביום הראשון.

ההליכה הייתה בעיקר על שביל אספלט\מעין כורכר כבוש, שעליו נוסעות גם מכוניות (לטוש ניתן גם להגיע ברכב בניגוד לפולגה ולקלגה).
אחרי שהגענו לכפר המשכנו בעליה עוד כחצי קילומטר עד לגסטהאוס שהמליצו לנו עליו בשם SHIVA MOON. חדר זוגי עולה 300-1500 רופי גם כאן תלוי בקומה, ככל שהקומה גבוהה יותר עולה המחיר בהתאם.
הנחנו את הציוד בחדר וירדנו לאכול משהו במסעדה של הגסטהאוס, באותו רגע התחיל מבול.
תכננו ללכת ולראות את המפלים שמרוחקים בערך כ-2 ק"מ מהגסטהאוס, אך עקב המבול שהספיק לחלוף העדפנו להסתובב בכפר ולדחות את ההליכה למפלים למחרת.

יום 4: המפלים בטוש ועזיבה של העמק

קמנו מוקדם ויצאנו אל המפלים ההליכה אליהם ארכה בערך 40 דקות.במקום יש הרבה מסעדות \קיסקים מקומיים. לקחנו איתנו גזיה והכנו תה במקום.
המפלים נחמדים אך ראינו נופים יפים מהם בעמק, אף אחד לא אמר לנו אך כדי להגיע אליהם יש מקטע קצר שצריך ללכת במים אז מי שרוצה להגיע אליהם שיגיע עם בגדים מתאימים ונכונות להרטב עד לקרסול.
חזרנו מהמפלים ופגשנו זוג ישראלי שחזר לקאסול והם השכירו מונית ונהג לחצי יום, הם הסכימו שנחזור איתם ושלמנו להם 300 רופי תמורת חלוקה של המונית.